Dona Juana

Anul apariției: 2012
Editura: Herg Benet
ISBN: 978-606-8335-48-3
Număr de pagini: 264
Roman

Sunt femeia tuturor bărbaţilor şi bărbatul tuturor femeilor. Aţi auzit asta şi de la Iulius Cezar, dar el a murit de mult; eu sunt încă în viaţă.

Vânez plăcerea pe toate căile posibile. Uneori o pândesc îndelung, de prin tufişuri, până când îmi devine accesibilă. Alteori sar pe neaşteptate asupra ei şi o înghit pe nemestecate, ca un şarpe boa. Alteori simulez lipsa totală de interes, încercând să determin prada să se ofere singură pe tavă – şi, spre surprinderea mea, este una dintre cele mai eficiente modalităţi de vânătoare. Mai sunt şi momente în care o consum civilizat, cu tacâmuri şi şerveţele, ca la un restaurant de cinci stele. Şi uneori o cumpăr la colţ, ca pe un ştrudel.

“Ştii, până la urmă cred că cel mai viu lucru la un roman erotic – mai mult decât erecţiile generate şi fiorul literar stârnit – sunt tocmai imaginile astea intime din memoria personală pe care rândurile aşternute de tine pe hârtie le mai învie o dată, făcându-te să-ţi aminteşti că n-ai murit încă.”

Cristian Mungiu

“Acest roman mi se pare nu doar o poveste despre iubire în toate formele ei de manifestare, ci şi un eseu implicit, subversiv, despre ceea ce nu este iubirea, despre toate non-actualizările ei. Iar a nu actualiza iubirea mi se pare, à rebours, un soi de „viol“ metafizic, stupid în sine dar nutritiv pentru poveste…”

Un răspuns to “Dona Juana”

  1. dona juana zici..hm nu stiudaca am o experienta foarte placuta cu cartile erotice ..stiu nu toate sunt la fel din contra desi avem aceasi paleta de emotii fiecare ni le dozam si simtim in moduri diferite ..si mai stiu ca o carte nu este identica cu cealalta ..iar in subiectul tratat aici sunt incepatoare ..cred ca pe mine m-a traumatizat jurnalul erotic al unei adolescente de 16-ani..nu imi pot scoate din minte anumite secvente si prin ce traume o trecut ea , primullucru cand aud de o carte erotica ma face sa fac automat paralela intre ea si jurnal, devine un automatism pe care creierasul meu il respinge .Totusi..pare o idee interesanta ..pentruca dozele si placerile difera ,dupa cum am mai spus de la o persoana la alta :))

Lasă un răspuns

